*Fri frakt vid beställning över 500kr inom Sverige

Köpvillkor & GDPR

  • Företaget har sitt säte i Storvreta som ligger norr om Uppsala och har ingen fysisk butik.  Önskar du komma i kontakt med oss? Skicka ett mejl till oss på [email protected] så hör vi av oss inom kort.
  • För att beställa av oss behöver du vara 18år. 

Beställning: 

  • När du slutför din beställning skickas en orderbekräftelse till den e-postadress du angett. I bekräftelsen finner du alla uppgifter om produkter, pris, fakturerings och leveransadress.
  • Har något blivit fel i orderbekräftelsen ska du omedelbart kontakta oss via e-post, [email protected]

Observera att rökelser hanteras i lokalerna vilket kan bidra till doft på paket, produkter och förpackningar som kan upplevas starkt av doftkänsliga eller allergiker. 

Tillägg på ordrar:

  • Vi har tyvärr ej möjlighet att göra tillägg på lagda ordrar, då respektive betalsätt ej godkänner detta.
  • Du kan lägga en ny order och önska att sampacka med tidigare order om den tidigare inte redan är hanterad. Eventuell extra fraktkostnad dras av manuellt.

Leverans:

  • Våra normala leveranstider är 2-4 arbetsdagar. Obs! Beställningar lagda på helger skickas tidigast på måndagen efter.
  • Vid kampanjer eller semestertider kan längre leveranstider förekomma.
  • Om förseningar i leveransen skulle uppstå (utan att vi har meddelat dig om längre leveranstider) ska du kontakta oss via e-posten [email protected]

Ofullständiga uppgifter, returer, ej uthämtat mm. 

  • Ofullständiga uppgifter; såsom felaktigt stavade namn (för- och efternamn), adresser, telefonnummer mm. ansvarar du som kund för. Utlämningsställena är mycket noggranna på ditt namn på ordern överensstämmer med din legitimation. Informationen och de personliga uppgifterna du fyller i vid beställning går automatiskt över till din order och ditt paket.
  • Ändringar hos Postnord/Schenkers sida debiteras f.n. med 250kr exl moms.
  • Önskar du ditt paket åter tillkommer en kostnad på 199kr för paket upp till 3kg, för paket över 3kg är kostanden upp till 299kr. Denna kostnad innefattar returavgift, hanteringskostnader, samt ny frakt.  Belopp betalas in till oss via
    Swish på 123 105 17 05
  • Går ditt paket i retur pga. ofullständiga uppgifter, skickar vi det igen till dig mot en kostnad av 199kr för paket upp till 3kg, för paket över 3kg är kostanden upp till 299kr. Denna kostnad innefattar returavgift, hanteringskostnader, samt ny frakt. Belopp betalas in till oss via Swish på 123 105 17 05.
  • Vill du inte vill ha paketet åter skickat till dig tillkommer en kostnad på 350kr (här ingår returavgifter, förvaringskostnad och hantering av produkterna).
     

Kontrollera: kontrollera alltid ditt paket vid mottagandet efter eventuell skada eller felaktig produkt. Hör av dig till oss omgående eller senast inom 5 dagar från mottagandet genom att skicka mejl till [email protected]

Reservation: Reservation för slutförsäljning, fel lagersaldo och tryckfel på hemsidan. Vi reserverar även oss för ev. skriv/pris fel. Stenar är naturliga och kan därmed variera i utseendet, form och nyans. Naturliga sprickor och kratrar kan förekomma och med tiden, samt vid exponering av solljus kan färgskiftningar uppstå. Observera även att olika monitorer/skärmar visar färger olika. Vi förbehåller oss rätten att när som helst uppdatera eller ändra informationen om produkterna.

Orderbekräftelse/Följesedel: medföljer paketet

 

Skador på paket:

  • Upptäcker du skador på paketet skall du omedelbart anmäla detta till postkontoret eller annan transportör och göra en skadeanmälan. Paketet ska inte hämtas ut om det är skadat! Upptäcker du inte skadan förrän du öppnat paketet, och skadan är av den art att den kan hänföras till postens eller transportföretagets hantering, skall du kontakta dem och göra en skadeanmälan. Om eventuell tvist med posten eller transportföretaget inte kan lösas, tar du kontakt med oss.

Priser:

  • Vi skickar alla våra paket med Schenker eller Postnord och du gör ett aktivt val vid din beställning vilket fraktsätt du vill använda dig av.
  • Fri frakt vid order över 500kr inom Sverige
  • Du gör själv ett aktivt val dit du vill ha ditt paket.
  • Vid försändelser till utlandet utanför EU skickar vi med UPS

Leveranser:

  • Samtliga paket skickas till utlämningsstället om inte annat är avtalat.
  • Önskas hemleverans, meddela oss i meddelanderutan vid lagd order så skickar vi med varubrev om möjlighet finns. Om du vill vara säker på att få dina produkter direkt till brevlådan hör du av dig till oss innan lagd order för att få denna leveransmetod godkänd.
  • Varubrev: leverans till din brevlåda, dvs. vid mindre enstaka produkter med en totalvikt som understiger 2kg och med en mindre volym kan levereras i och med varubrevet direkt hem till din brevlåda. Om vi anser att försändelsen är för stor eller om produkten för ömtålig förbehåller vi rätten att neka denna leveransmetod.

    Observera: om du väljer leverans med varubrev upphör leveransansvaret när försändelsen lämnats i brevlådan. Vi avsäger oss ansvaret för en säker frakt eftersom paketet inte går att spåra vilket innebär att ansvaret för produkten istället ligger hos kunden. Därmed kan kunden inte ersättas med en ny vara eller återbetalning om paketet försvinner med frakten.

Vilka länder skickar vi till:

  • Vi skickar paket inom EU. Finns inte ditt land med som val, kontakt oss på [email protected]
  • Gällande enhetspris upptill 10kg 250kr
  • Extra fraktavgift kan tillkomma om din beställning har en tyngre vikt. Efterfakturering kan förekomma vid tunga paket.

Ångerrätt:

  • Vid köp av varor på webbplatsen har du som kund en lagstiftad 14 dagars ångerrätt som gäller från det att du tagit emot varan du beställt.
  • Retur av en hel beställning inkluderar även eventuella gåvor. Returer där gåvor eller andra delar saknas räknas som en delretur
  • Sänd din produkt till denna adress.

Andekvarts AB
Hammarsmedsvägen 40D
74350 Vattholma

 

Vid nyttjande av din ångerrätt:

  • Om du ångrar ett köp måste du meddela oss via mejl. Meddelandet ska skickas till oss på [email protected] och innehålla ditt fullständiga namn, adress och e-post, ordernummer, samt vilka varor returen gäller.
  • Returnera produkterna så snart som möjligt, senast inom 14 dagar efter meddelandet om returen till oss.
  • Du står själv för returfrakt, leverans och skicket på produkterna vid retur. Produkterna ska därför skickas välpaketerade och i ursprunglig förpackning för en säker leverans.
  • På återbetalningasbeloppet förbehåller vi oss rätten att dra av en summa motsvarande värdeminskningen jämfört med varornas ursprungliga värde. Detta gäller vid använd av produkt eller skadad produkt. 

​Ångerrätten gäller inte vid: 

Vi följer konsumentköplagen reklamationsrätt om det är produktionsfel, oavsett vilken garantitid som gäller. Vi förbehåller oss rätten att göra en reklamationsbedömning av returnerade varor.

Smycken eller varor som tagit skada pga. oaktsam hantering godkännes inte som reklamation. Tex.

  • Produkter som på grund av hälso- eller hygienskäl har förseglats (plomberats) och där förseglingen har brutits.
  • Specialtillverkade produkter som har skräddarsytts särskilt åt dig eller har en tydlig personlig prägel efter dina önskemål.
  • Tjänster som har fullgjorts och där du uttryckligen har samtyckt till att tjänsten påbörjas utan ångerrätt.
  • Yoni-ägg, massagestavar
  • Smycken
  • Produkter som blivit missfärgade pga. kontakt med parfym, kroppsvätskor eller liknande
  • Produkter som varit i långvarig kontakt med vatten (oädla metaller och vissa kristaller tål inte detta).
  • Elastiska armband mfl. (som slits av eller är för små mot gällande handled).
  • Produkter med mindre skänhetsfel som tillkommit i tillverkningen . T.ex. keramikvaror
  • Kristallkit eller prenumerationer
  • En inkomplett retur av produkter som returneras där förpackningen är bruten, varor saknas eller är skadade godkänns inte som en retur. Vi avsäger oss rätten att återbetala returer som är inkompletta, skadade, trasiga eller saknade vid mottagande av returen. Vid tidigare överenskommelse kan kunden debiteras 150kr för hanteringskostnad vid en inkomplett retur, observera att detta endast är möjligt vid tidigare godkännande av oss innan returen skickas av kunden.
  • Vid försenad eller/och ej anmäld retur godkänns inte returen. Vi avsäger oss rätten att återbetala returer vid dessa fall. Vid skriftlig överenskommelse kan returen godkännas. Vid godkännande av dessa returer debiteras kunden en summa på 150kr för hanteringskostnad, samt en förseningsavgift på 50kr, summan betalas endast via swish. Skadade produkter, produkter med nedsatta priser eller varor som utgått ur sortimentet godkänns aldrig vid dessa returer.

Observera! Kristaller och stenar är naturligt material och kan skifta i färg med åren, vid exponering av solljus, även naturliga repor kan förekomma och godkänns inte i en reklamation. Smycken, pendlar eller andra ihopsatta varor kan variera i sammansättningen och mindre limrester kan förekomma. Dessa är ofta handgjorda och anses därmed inte som en reklamation men utan som en variation i produkten.
*Notera att vissa stenar är skörare än andra och kan därmed lättare gå sönder eller skadas vid felaktig hantering, i kontakt med fukt eller om den förvaras i en olämplig miljö. Om du är osäker kan du alltid kontakta oss och rådfråga. Selenit och Celestin är bl.a. stenar som är sköra, lättade kan bli kantstötta eller spricka. Selenit bildas av spånliknande mineraler och kan därmed släppa ”spån” eller ”smula” vid hantering, förflyttning, tryck eller putsning. Detta gör den även enkel att beskäras, nackdelen är att stenen därmed även lättare kan spricka/ gå sönder vid felaktig hantering eller i kontakt med fukt.  

Ringar av sten är mycket sköra då de är formade tunt och utan förstärkning. Dessa kan lätt gå sönder vid ovarsam hantering, stötar och tryck. De används varsamt och inte gärna tillsammans med andra smycken som både kan repa och skada stenen. Undvik fukt i samband med dessa ringar (såsom vatten, handkräm, handsprit eller liknande) för att undvika slitningar, missfärgningar eller skador. Detta gäller även smycken på elastiskt band där bandet lätt kan gå sönder vid felhantering. Stenringar och smycken med elastiska band som går sönder eller skadas efter användning vid upprepade tillfällen anses som ovarsam hantering, inte ursprungsfel.

Strängar med stenpärlor är till större del handgjorda och kan därmed variera något i den polerade formen, storleken och i det naturliga mönstret. Observera att hålen i stenpärlorna därmed kan variera något storleksmässigt.

 

 

Ej uthämtade paket:

  • Ej uthämtade paket är inte en retur. För ej uthämtat paket tillkommen en avgift som kunden debiteras.
  • Önskar du ditt paket åter tillkommer en kostnad på 199kr för paket upp till 3kg, för paket över 3kg är kostanden upp till 299kr. Denna kostnad innefattar returavgift, hanteringskostnader, samt ny frakt.  Belopp betalas in till oss via Swish på 123 105 17 05
  • Om du inte önskar paketet åter debiteras du som kund 350kr där returavgift och hanteringskostnad ingår.

Reklamations och klagomål

  • Vi besiktigar alla produkter innan de skickas till dig som kund. Skulle produkten trots det vara skadad eller felexpedierad när den anländer åtar vi oss i enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning att kostnadsfritt åtgärda felet.
  • Du måste alltid kontakta oss för ett godkännande av reklamation innan du returnerar en dekat vara.
  • Klagomålet ska skickas omedelbart efter att defekten har upptäckts.
  • Vid avsaknad av vara kontaktar du oss via mejl på [email protected] inom 8 dagar efter uthämtat paket. Där beskriver du sedan ditt ärende, när du köpte din varan, ditt ordernummer och vilken vara det är som saknas. Vi kommer be dig att väga paketet, samt ta bild på paketet där vi kan se att paketet inte är skadat i och med frakt. Det krävs även en närmare bild på fraktsedeln där ordernummer och adress till kunden är synlig och läsbar. Anser vi att paketet är skadat i och med frakthantering ber vi dig kontakta fraktbolaget för en anmälan. Vi förbehåller oss rätten att neka ersättning om inte alla punkter uppnås, det är kundens ansvar att kontakta säljare inom rimlig tid som är avsett i villkoren. Villkoret stöds av konsumentköplagen. Misstanke om bedrägeri polisanmäls alltid.
  • Vid reklamation kontakta du oss via mejl på [email protected]. Där beskriver du sedan ditt ärende, när du köpte din varan, ditt ordernummer, produktionsfel, skada mm. Bifoga även bilder på produkten och där felet syns tydligt. Ta fotot i bra ljus med lämplig bakgrund. Anser vi att produktens fel är svårt att bedöma via bilden kan en retur göras på kundens egen bekostnad. När produkten anlänt till oss kan vi sedan göra en bedömning av produktens skada för att eventuellt godkänna eller neka reklamationen.
  • Om vi inte lyckas åtgärda felet eller leverera en liknande produkt vid godkänd reklamation, återbetalar vi dig för den defekta produkten i enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning.
  • Vi står för frakten vid godkända reklamationer. Det billigaste fraktalternativet ska alltid väljas vid reklamation och kvitto för returfrakt ska alltid uppvisas för återbetalning. *Detta med undantag för frimärken där kostnaden bedöms utifrån vikten på produkt och kuvert.
  • Vi förbehåller oss rätten att neka en reklamation om det visar sig att varan inte är felaktig i enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning. Vid reklamationer följer vi riktlinjer från Allmänna Reklamationsnämnden.
  • Vid stenar med maskinborrade hål kan mindre märken i form av hack och avskav förekomma och godkänns inte vid reklamation. 
  • Returer som nekas av rimlig anledning kan inte omformas till reklamation av annan orsak än ursprungsfel. Skador eller liknande måste anmäldas innan önskan om retur för att bedrägeri inte ska förekomma. Naturliga märken eller kratrar godkänns inte som reklamation. Misstanke om bedrägerier polisanmäls alltid omgående.
  • Vid ej godkänd reklamation anses varorna som en retur och kunden blir endast ersatt för produkternas belopp, ej ersatt för returfraktkostnaden. Om tiden för ångerrätt överskridits blir kunden debiterad en ny fraktkostnad för att få varorna åter. Vid överenskommelse kan produkterna returneras trots överskriden returtid och en hanteringskostnad tas ut på 20kr per produkt, denna kostnad debiteras kunden.
    *Detta undantag gäller endast vid skriftlig överenskommelse och om varan inte utgått ur sortimentet.

    *Skickas en ersättningsprodukt till kund vid godkänd reklamation och kunden inte hämtar ut paketet, debiteras kunden en hantering- och fraktkostnad på 199kr

Miljö: 

Vi värnar om miljön och återanvänder förpackningar samt förpackningsmaterial i största mån för att minska påverkan på miljön.

 

Bonus Poäng: 

För att ta del av bonuspoäng krävs det att du har en inloggning hos oss. Det innebär att varje gång du handlar på vår hemsida få du bonuspoäng som sparas under din sida. Poängen kan sedan användas som rabattkuponger i kommande köp hos oss. Du kan själv kontrollera hur många poäng du har och när du själv vill använda dessa genom att lösa in dem i och med ett köp. Rabattkupongen kan användas i sin helhet eller delas upp på olika köp. När du uppnått 10 000 poäng skickas kupongen ut automatiskt till dig.

Observera att bonuspoängens giltighetstid är 1 år från inköpsdatumet och kan inte bytas in mot pengar, utan endast användas i och med köp på andekvarts.se

 

Rabattkoder: 

Rabattkoder gäller under begränsad tid upp till 1 år, med undantag för tillfälliga tidsangivna rabattkoder vid erbjudanden eller liknande. Rabattkoderna kan inte kombineras med andra erbjudanden, rabattkoder, presentkort eller i utbyte mot kontanta medel. 

*Vid användande av rabattkoder som bryter mot gällande regler erhåller vi rätten att neka beställningar och belopp. Används rabattkoder vid köp av presentkort redigeras summan till det betalda beloppet. 

 

Återförsäljare/Avtalskund:

Vill du bli återförsäljare till oss? Då är du välkommen in på www.andekvartsb2b.se där du kan skicka in din ansökan. För att bli återförsäljare krävs att man har ett aktivt och registrerat företag. Du finner ett formulär på hemsidan som du fyll i med dina uppgifter under rubriken återförsäljare. Därefter tar vi kontakt med dig.

Bilder, Text & Fotografier: 

  • Bilder/foton som återges på hemsidan är produktbilder och ska ses som illustrationer och är inte utfästelser om varans faktiska utseende eller funktion. Undantag gäller de produkter som är fotade separat där just den produkten gäller.
  • Stenar är ett naturligt material och kan därmed variera i form, nyans och klarhet. Naturliga sprickor och ojämnheter kan förekomma. Observera att vissa varor har endast en produktbild och att stenarna varierar i utseende. Önskar du ett specifikt utseende på kristallerna ber vi dig skriva önskemål i meddelande-rutan vid order och vi väljer därefter ut stenar som överensstämmer med dessa i största mån.
  • Vid stenar med maskinborrade hål kan mindre märken i form av hack och avskav förekomma.
  • Bilder får inte kopieras och användas utan tillåtelse av Andekvarts AB. Dessa går under Copyright och tillhör Andekvarts AB. Används dessa utan tillåtelse genom att lånas eller stjälas debiteras en kostnad 300kr/bild.
  • Bilder/fotona är tagna i studio i studioljus, därför kan stenarna upplevas mörkare eller ljusare än i verkligheten. (Obervera att olika bildskärmar kan visa olika färger.) Foton på stenarna ger ett riktmärke hur de kan se ut, men varierar då de är naturliga. 

*Stenar är ett naturligt material och kan därmed variera i form, nyans och klarhet. Naturliga sprickor och ojämnheter kan förekomma. Observera att bilderna är produktbilder och att stenarna varierar.

 

Betalningsalternativ: 

Klarna checkout: Efter identifiering och riskbedömning visar Klarna Checkout de betalningsalternativ som kan erbjudas dig. Vilket betalningsalternativ du än väljer så är Klarna eller någon av Klarnas samarbetspartners den som hanterar betalningstransaktionen medan själva köpet av varan eller tjänsten görs direkt av butiken. Produkt- eller tjänstespecifika frågor ska därför riktas direkt till butiken.

Aktuella betalningsalternativ som för närvarande kan komma att erbjudas genom Klarna Checkout är faktura, kontokredit, kortbetalning eller direktbetalning via bank. Faktura ligger som förvalt betalningsalternativ. Se https://checkout.klarna.com/legal/swe/sv-se/generic.html (Länken öppnas i nytt fönster) för kompletta villkor gällande Klarna Checkout.
 

klarna Faktura: När du betalar via Klarna faktura handlar du tryggt och enkelt. Du behöver aldrig uppge dina kortuppgifter, och betalar alltid efter att du fått hem dina varor.

Betalningstid - alltid 14 dagar, Du behöver aldrig lämna ut kortuppgifter

Alltid 14 dagars ångerrätt i enlighet med distans- och hemförsäljningslagen*

Ladda ner dina fakturor från klarna.se Möjlighet till delbetalning

Om betalningen uteblir tillkommer en påminnelseavgift om 60,00 kr samt dröjsmålsränta om 26.00 %. Vid köptillfället görs en kreditprövning som i vissa fall innebär att en kreditupplysning tas. Då kommer du få en kopia på kreditupplysningen per post. Personuppgifter hanteras i enlighet med gällande lagstiftning. Klarna behandlar personuppgifter i syfte att utföra kundanalys, identifikation, kreditkontroll och marknadsföring. Personnummer används som kundnummer i kundhanteringssyfte.

* Gäller ej för alla varor och tjänster, t ex. evenemang och specialtillverkade varor.

Klarna Konto: 

Betalsättet för dig som själv vill välja hur mycket du betalar varje månad. Men Klarna konto är mer än så. Förutom att du alltid får hem dina varor innan du betalar, samlar du alla dina köp på ett konto. Detta gäller även om du har handlat i flera olika butiker via Klarna konto. Det betyder en enda faktura, oavsett antalet köp.

Få alltid hem varan innan du betalar, Betala från 50 kr/mån eller 1/24 av totalbeloppet. Du behöver aldrig lämna ut kortuppgifter

Alla dina köp samlas på ett konto och på en faktura, Handla nu - betala i slutet av nästkommande månad

En aviavgift om 29 kr, oavsett antalet köp Du kan när som helst betala hela beloppet på en gång

Vid ett köp om 10000 kr med Klarna Konto basvillkor är uppläggningsavgiften 0 kr. Den gällande årsräntan är 19,90 % vilket motsvarar en effektiv ränta om 29,22 %. Kreditköpspriset är 11458 kr. Antalet delbetalningar är 12 stycken och varje delbelopp är 955 kr. Exemplet förutsätter att avbetalning sker under ett års tid.

Vid köptillfället görs en kreditprövning som i vissa fall innebär att en kreditupplysning tas. Du kommer då få en kopia på kreditupplysningen per post.

Läs mer: Allmänna villkor
Läs mer: Standardiserad europeisk konsumentkreditinformation

Paypal:

Swish: Vi erbjuder betalning med Swish välj detta betalsätt i kassan, glöm inte att fylla i ditt mobilnummer i avsedd ruta. 

Dofter: Företaget hanterar rökelser mm. i samma lokal, därför kan det förekomma att paketen kan ev. lukta. 

GDPR - Integritetspolicy

Denna policy beskriver hur Andekvarts AB (556950-8707) hanterar dina personuppgifter. Vi vill med denna Integritetspolicy visa hur vi säkerställer att dina personuppgifter behandlas i enligt med gällande personuppgiftslagstiftning så att du kan känna dig trygg när du lämnar dina företags och personuppgifter hos oss. 

Personuppgiftsansvarig
Andekvarts är personuppgiftsansvarig för behandling av dina personuppgifter för att sådan behandling sker i enlighet med tillämplig lagstiftning. 

Insamling av information
För att du ska kunna köpa våra varor eller tjänster, eller annan information måste vi samla in vissa personuppgifter. Vi samlar in information från dig när du beställer våra produkter via vår webbplats, kontaktar oss via kontaktformulär, anmäler dig som avtalskund eller nyhetsbrev. Den insamlade informationenvid beställning av produkter eller tjänster inkluderera ditt namn, din e-postadress, ditt telefonnummer, företagets organisationsnummer eller adressuppgifter till företaget. Vid anmälan till nyhetsbrev samt vid användande av kontaktformulär sparar vi din e-postadress namn om det är angivet. 

 

Användning av information
Andekvarts behandlar dina personuppgifter för olika ändamål. Huvudsakligen i syfte att:

  • fullgöra våra förplikterser gentemot dig som kund, som genomförande av köp, fakturering.
  • möjliggöra allmän kundvård och kundservice, som för att besvara frågor kring produkter och tjänster samt rätta till felaktiga uppgifter. 
  • Lämna driftinformation samt information per post, e-post, SMS/MMS samt telefon avseende Andekvarts tjänster.
  • Förbättra vårt kunderbjudanden, utveckling av tjänster, produkter och funktioner.
  • Förhindra bedrägeri och utföra risk hantering
  • Följa tillämplig lagstifning, till exempel bokföringslagar.

Laglig grund för insamlande av data

Syfte 1: För att administrera, utveckla och leverera våra varor och tjänster.
Rättslig grund: fullföljande av avtal om köp (försäljningsvillkor) och i förekommande fall fullföljande av avtal om abbonemang (abonnemangsvillkor)
Vilka personuppgifter lagras: Namn på kontaktperson, företagsnamn, organisationsnummer, adress, telefonnummer samt e-post.
Lagringstid: Två år efter att du senast varit aktiv hos Andekvarts, till exempel genom att använda våra tjänster eller kontakta vår kundtjänst. 

Syfte 2: För att försäkra oss om att gällande svensk lagstiftning efterlevs, exempelvis bokföringslagen.
Rättslig grund: Förpliktelse enligt gällande lag
Vilka personuppgifter lagras för detta ändamål: Namn på kontaktperson, företagsnamn, organisationsnummer, adress, telefonnummer och e-post.
Lagringstid: Så länge vi är skyldiga att lagra uppgifterna enligt tillämplig lag. 

Syfte 3: Driftinformation samt kommunikation kring Andekvarts och våra återförsäljare
Rättslig grund: Intresseavvägning
Vilka personuppgifter lagras för detta ändamål: Namn på kontaktperson, företagsnamn, organisationsnummer, adress, telefonnumer och e-post. 
Lagringstid: två år efter att du senast varit aktiv hos Andekvarts, till exempel genom att använda våra tjänster eller kontakta vår kundtjänst. 

Hur länge sparar vi uppifter om dig?
Dina personuppgifter sparas endast så länge som det finns behov att spara dem för att fullgöra de ändamål som uppifterna samlades in för i enlighet med denna integritetspolicy. Andekvarts kan komma att spara uppgifterna länge om det det behövs för att följa svensk lagstiftning eller i förekommande fall bevaka rättsliga intressen. 

Utlämnande till tredje part
Vi säljer, handlar eller på annat sätt överför, inte personligt identifierbar information till utomstående parter. Som utomstående parter räknas inte betrodd tredjepart som hjälper oss driva vår webbplats (hostingleverantör) eller vårt företag (revisor & bokföringsbyrå) samt officiella samarbetspartners som exempelvis betalningsleverantörer TA system samt affärssytem när det behövs för att fullgöra ett beställt åtagande. 

Vi anser att det är nödvändigt att dela information i syfte att undersöka, förhindra och vidta åtgärder mot illegala aktiviteter, misstänkt bedrägeri, situationer som medför en potentiell risk för en personsl fysiska säkerhet, brott mot våra användarvillkor eller andra tillfällen då lagen kräver så. 
 

Säkerhet & Informationsskydd 
Vi vidtar en rad olika säkerhetsåtgärder för att skydda dina personliga uppgifter. Endast medarbetare som ska utträtta ett specifikt jobb tex. fakturering  eller kundservice får tillgång till identifiebar information. All annan information förvaras i låst och kodat kassaskåp så att obehöriga ej har tillgång till dem. 

 

Använder vi oss av cookies?
Ja, Våra cookies förbättrar tillgången till vår webbplats och identifierar återkommande besökare. Dessutom förbättrar vår cookies användareupplevelsen genom att spåra och målanpassa användarens intressen. Vår användning av cookies kopplas i huvudtaget inte till personligt identifierbar inforamation på vår webbplats.

 

Prenumerationbox

  • När du väljer att bli prenumerant av någon av våra prenumerationsboxar ingår du ett bindande avtal. I avtalet ingår en uppsägningstid av prenumerationsboxen på en månad. Betalningen för boxen sker i förskott vilket innebär att du får din prenumerationsbox efter godkänd betalning.
  • Betalning av prenumerationsboxarna sker endast via Klarna.
  • Ångerrätt gäller ej på Prenumerationsboxar
  • Vid ej genomförd betalning debiteras du en påminnelseavgift. Vi kontaktar dig om din betalning inte är genomförd och ger dig en möjlighet att på nytt kunna genomföra betalningen innan påminnelseavgift debiteras.
  • Värva en vän och båda får 15% rabatt på första/ nästa box - gäller endast vid prenumerationsboxar. Rabatten gäller endast efter att det värvade personen blivit prenumerant. Vi inväntar den värvade vännen att bli prenumerant inom 7 dagar efter att vi fått information kring värvningen för att kunna ta del av erbjudandet

Avsluta prenumerationsbox

För att avsluta din prenumerationsbox hos oss skriver du ett meddelande till oss via vår mejl: [email protected]. I mejlet skriver du ditt fullständiga namn och vilken prenumerationsbox du vill avluta. Dessa prenumerationsboxar har en uppsägningstid på 1 månad som du som kund godkänner i och med köp av produkten

 

Avsluta prenumeration 
Vi använder den e-postadress du förser oss med för att skicka information och uppdateringar som angår din beställning, enstaka nyhetsbrev, relaterad produktinformation etc. Om du inte längre vill ta emot sådana meddelanden hittar du information om hur du avslutar prenumerationen i slutet av varje e-postmeddelande. 

 


 

 


 



 

 

Produkter
Övrigt